ҰБТ-ға дайындық барысында оқушыларға қалай көмектесу керек.

Құрметті түлектер!

Сіздердің әрқайсыңыз ҰБТ-ны табысты тапсыруды ғана емес, сондай-ақ ешқандай емтихан тапсырудың қажеті жоқ, батасын алған кездер туралы армандайды. Аңғал! Емтихан тапсыру қажеттілігі өмір бойы сақталады және сіздің міндетіңіз-кез келген сынаққа төтеп беруді үйрену.

Емтихандарды дайындау және тапсыруға байланысты қандай стресс оқушы ағзасына және психикасына зиянсыз әсер ете алады? Зерттеу мәліметтері бойынша, емтихандық күйзеліске тек сау адам ғана қатыса алады. Емтихан тапсыратын кернеуді жұмысты физикалық мүмкіндіктер шегінде орындау кезінде кернеуге теңестіруге болады.

Процеске психологиялық дайындық

ҰБТ үш негізгі кезеңді қамтиды:

  1. ҰБТ алдында оқу материалдарын оқу;
  2. ҰБТ алдындағы мінез-құлық;
  3. ҰБТ кезінде мінез-құлық.

Мектеп түлектеріне мыналар ұсынылады.

  1. Емтиханға дайындалуға кірісе отырып, жоспар жасау пайдалы.
  2. Әрбір дайындық күніне жоспар жасай отырып, дәл бүгін не зерделенетінін нақты анықтау қажет. Жалпы емес: «Сәл оқи тұрайын», ал бүгін не үйренесіз, қандай пәннің бөлімдері.
  3. Әрине, жаңадан бастағанша шаршағанша – ең қиын бөлімнен, ең нашар білетін бөлімнен бастау жақсы.
  4. Жұмыс пен демалысты ауыстыру керек, мысалы, 40 минут сабақ, содан кейін 10 минут үзіліс. Осы уақытта ыдысты жууға, гүл суаруға, жаттығу жасауға болады.
  5. Сұрақтар бойынша материалды қайталау пайдалы. Сұрақ оқып, алдымен есіңізде болсын және міндетті түрде осы мәселе бойынша білетініңізді қысқаша жазып алыңыз, содан кейін ғана өзіңізді оқулық бойынша тексеріңіз. Оқулықтың тарауының немесе параграфының, ереже мен бөлінген мәтінге баса назар аударыңыз. Күндердің, негізгі фактілердің дұрыстығын тексеріңіз. Тек осыдан кейін ғана оқулықты мұқият оқып, басты ойларды - бұл жауаптың тірек пункттері.
  6. Әр күннің соңында материалдың қалай игерілгендігін тексеру керек: осы күні пысықталған барлық сұрақтардың жоспарларын қайтадан қысқаша жазыңыз.
  7. ҰБТ-ға дайындық кезінде материалдарды жоспар, схемалар жасау арқылы құрылымдаған пайдалы, әрі мұны ақыл-ойда емес, қағазда жасау керек. Мұндай бекіту жауапты анық, дәл етеді, ең бастысы-қысқа жауап кезінде маңызды.
  8. Ең қиын сұрақтарға біз толық, толық жауап беруді ұсынамыз; оларды анаңызға, досыңызға – тыңдағысы келетін кез келген адамға айтып беруге болады.
  9. Егер емтиханға дайындық кезінде сіз бұл үйрену мүмкін емес деп ойлай бастасаңыз және сіз қажетті барлық нәрсені есте ешқашан сақтауға мүмкін емесдеп ойласаңыз, сіз қазірдің өзіңізде осы пән бойынша қанша білесіздер туралы ойланыңыз, сіз қайда және сізге барлық материалды меңгеру үшін әлі қанша өтуге тура келеді өзіңізге есеп беріңіз. Тек мұны мүмкіндігінше нақты жасау керек
  10. Негізгі ойларға назар аударыңыз.
  11. Міндетті түрде есептерді шешіңіз( математика, физика, химия), сөйлемдердің, сөздердің грамматикалық талдауларын (орыс, қазақ тілі) – жалпы алғанда практикалық тапсырмаларды жақсы орындауды үйреніңіз, жай ғана орындау емес, сонымен қатар толық, дауыстап, оларды қалай орындадыңыз, сіздің іс-әрекетіңіз бен пайымдарыңыздың барысы қандай болды.

Емтихан алдында барлық тест материалдарын қайта қайталауға бір күн қалдырыңыз. Ең алдымен, сіз қиын сезінетін нәрсені қайталаңыз.

Егер сіз уайымдап жүрсеңіз, ҰБТ жағдайын барлық бояуларда, өз сезімдеріңізбен, уайымдарымен, «қорқынышты ойларымен» елестетіңіз: міне, сіз аудиторияға кірдіңіз, міне ҰБТ тапсырмалары бар пакетті алдыңыз, дайындалдыңыз, черновикадағы тапсырмаларды орындадыңыз (айтпақшы, оны қағаз жеткілікті болу үшін үнемді пайдалану керек; яғни, мүмкін болғанның барлығын ауызша санаңыз – математика бойынша есептеп шығарыңыз, мысалы), таза параққа көшіріңіз, тексеріңіз, тапсырыңыз. Уақыт жеткілікті болады.

ҰБТ-ны сәтті тапсыруда қалай болғанын қалағыңыз келгендіктен, барлық сезімдермен, уайымдармен, іс-әрекеттермен барлығын тағы да елестетіңіз.

Әр адамға белгілі: емтиханға толық дайындалу үшін оның алдында бір түн жетіспейді. Бұл, алайда, бос сөз. Сіз шаршадыңыз және өзіңізді мазаламаңыз. Керісінше, кештен бастап дайындалуды тоқтатыңыз. Жуыңыз. Серуендеу жасаңыз.

Демалу, денсаулық, күш, тіпті кейбір агрессивтілік сезімімен тұру үшін мүмкіндігінше жақсы ұйықтаңыз. Өйткені емтихан - бұл өзіне тұра алатын күрес. ҰБТ-ға барар жолда оқулықтың беттерін жай ашуға зиянды емес.

ҰБТ КЕЗІНДЕ ӨЗІН ҚАЛАЙ ҰСТАУ КЕРЕК?

ҰБТ тапсырмалары бар пакетті ашқаннан кейін қателерге жол бермей, мұқият тіркеу бланкісін толтырыңыз. Жұмысты орындау жөніндегі нұсқаулықпен мұқият танысыңыз. Тапсырмалар берілген тәртіпте орындалыңыз, өйткені қиындықтар өсе түседі.

Уақытты үнемдеу үшін бірден орындай алмайтын тапсырманы жіберіп, келесіге өтіп, бүкіл жұмысты орындағаннан кейін уақыт қалса, оған қайтып оралыңыз. Шимай парақты қонымды қолданыңыз.

Көп тапсырмаларды орындауға тырысыңыз және ең көп балл жинаңыз, себебі күрделілігі бойынша әр түрлі тапсырмаларды орындау үшін 1 балл беріледі. Барлық жазбаларды мұқият және анық орындаңыз, шешім мен жауап жазбасын ресімдеу талаптарын сақтаңыз.
Және тағы. Біздің өмірімізге кіретін барлық жаңа нәрсе теріс эмоциялар тудыруы мүмкін, біз бұл жаңа туралы аз білеміз, егер ғана стресс көтере алады. Тек жағдайдың белгісіздігі қорқынышты фактор болып табылады.

Есіңізде болсын! Мектеп өмірінде ең бастысы аттестатта «бестіктер» емес; ең бастысы – осы жылдар ішінде өзін табу; өмірінен ары қарай жүре алатын жолды анықтау. Ал ҰБТ-бұл үлкен жолдың басы ғана! Өмір өмір сүру үшін тұр!